Fredag&Lordag 10-11 juli

Ja vad ar inte sa underbart som ledig helg med underbart vader, kanoners!
Fredagen jobbade jag iaf, as fint vader och tankte att det var en perfekt dag att ta med tjejerna till klubben och poolen, men nej for nar jag kommer upp for att ata frukost ser jag christina ligga i soffan helt utmattad, da har hon blivit sjuk under natten. Och vanligtvis om Cassie ar hemma och jobbar kunde ju jag ha akt ivag med Caroline men nej nejfor just denna fredag hade ju cassie ett jobbmote, sa det blev att vara hemma hela dagen, men vi gjorde det basta av det. Jag drog fram var slip&slide, askul! haha, Caroline och jag korde medan christina fick vara fotograf, senare tvattade vi aven bilen. Sa vi hade kul anda! Pa kvallen blev christina samre och hostan lat inte bra och det gjorde att Cassie borjade prata om svininfluensan!!! JO jag fick mig en smarre chock. Hon sa att man har feber och den hostan som christina har, och hon undrade om hon skulle ha sig testad. Christina horde allt och man ser hur hennes ogon fylls upp av tarar och sa fragar hon ar det farligt? kan man do av det? 
Cassie och jag berattar snabbt at det ar farligast mot folk med halsoproblem och aldre manniskor,
Kvallen avslutades iaf hos Lina med Emma och lite gillning och snicksnack. Jag at aven godis som jag fatt av mamma, jag fick ett paket fran hemifran eftersom jag fyller ar snart och de ar pa semester nu. Det var tidningar, massa lakrtis!, och ett jatte fint berlock armband. Tack mamma,pappa, martin och daniel! Jag alskar armbandet och det basta ar att jag pratade med Linn om det for en vecka sen for hon har ett sant och jag tyckte det var fint. Dessutom kan man kopa berlockerna har i USA sa Cassie sa att hon kunde kopa en till mig i fordelsedagspresent!

Lordagen var iaf en tidig morgon, at frukost och gjorde mig iordning, kl 8.10 kom Lina och hamtade mig, vi akte till tagstationen och tog taget in till grand central. Val dar inne tog vi tunnelbanan ner, langst ner downtown, till farjan som gar ut till frihetsgudinnan, Lina hade forbestallt biljetter sa vi gick och tog ut dem och vantade pa Leslie, hennes van och Rebo. Rebo ringer och sager att hon inte kommer och vi hade nyss kopt biljetterna, lite surt for Lina ville att hon skulle betala sin biljett anda men det ville inte hon. Sen vantade vi pa Leslie, vi hade sagt 10.30 for Leslie har lite svart att kommma i tid sa att saga, och det gjorde vi ratt i, biljetten var for 11.00 och hon kom springade eftervi har ringt och sagt att hon maste sprina, typ nan minut over 11.
Val pa baten fixk vi friska vindar vilket var skont eftersom solen var hethet! Vi kom fram till on med frihetsgudinnan, gick runt och tittade pa den, och tog lite bilder, Vi kunde inte ga upp i kronan for det var 2 manaders vantetid, sa tankte att jag skulle gora det nar Carro kommer :)
Efter det tog vi farjan over till Elllis Island, for er som inte vet, sa var detta on som alla immigranter kom till nar immigrationen var sa stor har i USA, det var valdigt haftiigt att se faktiskt eftersom valdigt manga svenskar har immiigrerat hit. Vi sag foton pa svenskar och tillhorigheter fran svenskar. Mkt interssant!
Jag tankte pa det nar jag var dar att jag och brorsan skulle ju dit men det var stangt den dagen sa vi far nog ta en trip dit om han kommer under min manad, for det var ratt coolt.

Sen drog vi oss tillbaka till grand central och tog 4,34 taget tillbaka, vilket var ett express tag och da ar greenwich forsta stopp, asskont! gar sa mkt snabbare da!  Nar jag kom hem sa pratade jag lite med Cassie och ho hade tagit Christina till doktorn for att gora ett svininfluensa test, som tur vars a hade hon inte svininfluensan utan ett sommarvirus. Skont att hora! Jag jobbade kval, sa fixade lite middag till barnen, Cassi&chris skulle ut med Kim och David pa middag, de kom over for en drink for vi skulle prata med JT pa telefon fran canada, det gick inte! Christina grat massor nar hennes mamma skulle aka, jatte mkt, jag menar om hon ger sin mamma mycket trubbel nar hon ar frisk kan ni ju tanka er hur hon var nu  nar hon var sjuk, jag enar den flickan ar som typ en trearing som inte kan vara utan sin mamma, nej men det ar verkligen ett problem jag tanker att cassie maste gora nagot at. Om det ar nagon dag jag inte gillar at jobba sa ar det lordag kvallar nar cassie och chris ska ga ut och fa en kvall for sig sjalva och ha trevligt, for christina ska alltid ALLTID "give them a hard time about it", seriost det ar sa, hon vill att de ska vara hemma innan hon gar och lagger sig, ringer hennes foraldrar under middagen flera ganger och fragar nar de kommer hem, borjar grata och blir arg om de sager att de ska stanna ett tag, grater  grater! Som ni forstar sa tycker jag inte om att jobba lordag kvallar!

Idag sondag, blir det nog stranden, men verkar som jag far aka dit alone! Kanns ju lite bittert, men jag vill gora nagot och jag ar pank sa kan ju inte shopppa direkt. Men men far se vad jag gor, blir kankse iaf ice age filmen ikvall pa bio, hihi kulkul. Sen ar det harry potter premiar pa onsdag som jag och lina ska ga pa!
hade bra alla! KRAM! Btw sa fick jag ett mail om att jag ska bestamma hemresedatum snart, hur stort ar inte det!!!!
Btw lite daliga ar ni pa komentarer maste jag nog saga. battring! haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0