Midsommarafton!

Midsommarfirandet var mer an lyckat! Jag hade verkligen hur kul som helst :) mycket glad for det. Det borjade med att jag akte hem till Emma vi gjorde oss i ordning akte till tagstationen och sen motte upp Anja pa taget. Val i NYC tog vi oss ner till Battery Park(langst ner downtown pa manhattan). for dar var det flera hundra svenskar och vanner till svenskar, det fanns en midsommarstang, svensk "folkmusik", folk som satt pa varenda grasplatt. svenska MAT!, svenskt godis. Ja jag har nog aldrig vart sa glad av att se en midsommarstang i hela mitt liv.hora svenska overallt, se svenskar, for man ser ju vilka som ar svenskar oftast. underbart att ata kottbullar med lingonsylt, blev aven gravad lax!! och svenskt godis :) midsommarfirandet holl pa till ca nio pa kvallen, Jag emma och anja satt och tittade pa folk, pratade och skrattade, senare motte vi upp med Anjas tre vanner och satt med dem ett tag.  Vi pratade med en svensk pensionar som bor har, sa himla rolig, du vet gammal tant som ar jatte pratglad. Ja hon berattade om sitt liv som flygvardinna och hur hon kom hit osv, kul kul, Sen ville hon ta kort for dar satt vi 6 st blonda svenska tjejer. Efter en liten stund kommer det en amerikan: Hi guys, do you mid if I just take a picture with you? aah that would be so great, you know that would be like my christmas card this year, oh on monday I'll show all the guys, me and the swedish girl," Han var asrolig, aa det har kan ju vara vykort for manhattan ba baba.  Lite ssenare har vi annu en amerikan sittande bredvid mig och posar till kameran. Efter ett bra tag sa bestammer vi oss for att ga, och firandet i battery park holl pa att avslutas sa da ramlade festerbjudandena in haha och det ar faktiskt sant. Vi gick lite sa kom det fram nan och snackade(svenska saklart) ska ni med pa fest nu eller? vi valde en av de som skulle ligga nara wallstreet i nan lagenhet. Ja men val framme sa gick vi in i receptionen, asfin, vi tog oss upp till lagenheten och seriost, man blev ju inte lite avis pa grabben som bodde dar, den var verkligen NICE sa att saga.
Vi festade till dar och det var mycket folk och trevligt, val nar vi kande runt 12 att nej ska vi dra vidare sa ringer en av tjejerna vi kom med och sager att de ar pa hustaket, NAEJ?

Sjalvklart blir vi nyfikna pa det sa vi tar oss in i byggnaden och aker upp till taket och OM DET VAR FINT! Kandes faktiskt lite overkligt dar ett tag, jag tror inte att jag riktigt forstod att har var vi pa ett asfint tak av en byggnad in the middle of manhattan NYC, det ar galet! Sa vi stannade dar ett bra tag, och efter en riktigt riktigt trevlig kvall med massa trevliga manniskor att prata med (pa svenksa helt otroligt) drog vi oss darifran runt 2 for att ge det ett forsok att komma in pa en klubb, det var jag, emma, chalottaoch mimi(en svensk och tysk tjej vi traffde pa dar) men grabben som skulle fixat var ju praktiskt taget inkompitent, det ar ju ganska klart sa med skavsar sa jag till honom att jag inte orkade med att ga runt for att jag trodde inteatt vi skulle komma in, ja men da blir man kallad "bitch" av amerikanerna. Sa fort man har en asikt och forsoker vara arlig sa. Jag forstar inte vad det ar med det ordet och amerikaner. Anyway, vi sa hej da till han ratt snabbt eftersom vi hade haft en harlig kvall fram till det, Jag och Emma tog taxi mot grand central och avrundade kvallen med att sitta och ata svenskt godis, battre kan det inte bli. Sa kl 4 pa morgonen satt vi och vantade pa att bli inslappta pa grand central med alla andra, de oppnar kl 5.15! Men de gick fort och kl5.35 tog vi taget hem till greenwich, efter tag och taxi hem sa var jag i sangs vid 7 tiden lordag morgon. Sov till ca 11 eftersom barnen sprang och dunsade i golvet ratt rejalt hela morgonen.
Om jag ska sammanfatta min midsommar sa var det nog en av de basta midsommarfirandena jag haft, eller iaf ett av de mest orginella, man firar ju inte det pa manhattan varje dag. Stort kul hade jag med alla, Hoppas det kommer mer sana kvallar i framtiden, ;) Lagger in lite bilder snart ocksa!!

Lordag,
Emma kom hem till mig eftersom vi bada var rejalt trott, vi sag mamma mia men bada sov fran och till. Efter blev det pizza och darefter kom Lina forbi en svang. Vi packade ihop for detvar namligen dags for utgan nr 2 denna helg, Nu har jag inte festat sen i januari och da dara man till med tva dagar efter varann, ja men varfor ska man vila tanker jag.
Iaf vi akte hem till Anja, vantade pa att hennes hostparents skulle komma, de kom och vi akte over till Simones hus. Val dar kande jag att jag var lite for trott for en andra utgang, kl var redan 12. Men det ar dyrt att aka taxi sjalv sa jag struntade it, kl 1 ar vi i stamford, vi gar till en klubb, inte speciellt kul. Live musik som inte var i min stil, drink som smakade skit och nej som vanligt inga snygga amerikaner att prata med. Men men jag och emma kunde ha kul anda, vi var trorts allt ratt trotta sa vi flumma ratt mkt. Anyway sen akte vi hem till en villa, det var kanske jatte trakigt och jag ville bara aka  hem, det anda som var kul var att spela berrpong, ni vet kasta pingisboll i ol glas sa maste andra laget dricka, jag och anha spelade, Emma fick dricka stackarn haha. Och en annan sak, alla de grabbarna sag ut som stryk, det var hemskt. Och typisk amerikansk killes kladstil, ljusa jeans, ackligt ful stor skjorta som hanger ner pa roven och jatte fula skor!
jag har bara ett ord for det: DISGUSTING! Ja ja det var ju iaf en som var trevlig, men det hjalps inte.
Kl 3 bestamde vi antligen for att aka, sa runt 3.15 aker vi och jag ar i sang vid 4 tiden, jag sov typ till 12, vilket var chockerande.

Sondag, chillade hemma sen akte jag med Leslie till JFK, hjalpte henne att hitta, for JA jag hittar ju dit, lite coolt sa dar! Traffade hennes pojkvan som kom fran mexiko och som kommer vara har med henne i NYC i en vecka, trevligt. Hem och ata och sen kom Loren och hamtade mig for att aka pa bio, denna gang The Proposal, den hade sina riktigt roliga stunder faktiskt, men var val typ medel.

Nu ar jag trott, maste ta igen bristen pa somn denna helg men som tur ar sa borjar jag inte forran kl 3.30 imorn.
PUSS och KRAM!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så duktig på att skriva, kul att läsa om din tid i USA!! Lycka till... Kram från fd jobbarkompis Linda Po

2009-06-23 @ 21:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0