Tiden gar fort!

tisdag redan avklarad, helt sjukt vad tiden gar fort, ar lite radd over hur fort min sista tid kommer ga har. Men men det galler att ta vara pa det och det forsoker jag iaf med. Idag har vart en lugn dag, jag hade 6 barn att ta hand om, men det gick bra och pa eftermiddagen akte vi till poolen en liten stund. Var val helt ok, men caroline ar typ sjuk, hon har varldens hosta, den vill jag ju inte ha om man sager sa. sen har hon aven lite feber fran och till sa hon ska til doktorn imorn tror jag. Det ar natt cassie gor jamt nar de ar sjuka, de ar sjuka typ en dag sen gar hon till doktorn, alltsa varje gang de ar sjuka vilket for mig kanns lite konstigt men det ar val bra och kolla upp.

Hade darimot en incident med caroline idag, jag har sakert inte berattat att hon har kommit i nan jatte konstig fas, hon lysnar inte pa mig, hon ar uppkaftig och ja valdigt jobbig kan hon vara ibl;and. Sa hade hon playdate med en kompis och de badade i badkaret nar de var klara sa skulle de sjalvklart kla pa sig klader. Men caroline satte inte pa sig sina klader sa jag bad henne satta pa sig sina trosor for alltsa det ar ju sa kansligt med kroppen och att man inte ska vara naken speciellt runt sina vanner och jaja iaf sa
sa hon:" wait im just dryiing my hair"
jag: "ok but when you're done with that I want you to put your panties on!"
Da sitter hon bara dar och tittar pa nar Adele klar pa sig sa jag sager till henne igen:
"caroline put your underwear on"
hon:wait (och sa borjar hon med haret igen) I'm just drying my hair"
jag:"no you're not, you can put your panties on first and then dry your hair"
Jag vantar ytterligare
Jag"Caroline!!"
Da tar hon sina trosor medan hon sitter ner, och ssatter pa sig dem halvvags, sa de sitter runt knana.
Nu har mitt talamod tagit slut ungefar
jag: caroline I will count to five and you better put your panties on before i finish"
Caroline"well they are on"
Jag"no they're not, you have them around your knees"1 2 3
Hon"but i have them on!"
Jag: 4 5 put them on!
Sa tar jag tag i dem och drar upp dem och hon fortsatter och pratar emot och sager att honhade ju tagit pa dem medan jag blir arg och sager att jag sa till henne 4-5 ganger innan jag drog upp dem. Och hon typ hojer rosten jatte mkt till mig, vilket inte ar acceptabelt. Sa hon blev jatte arg och borjade as grina och sprang ivag.

Alltsa jag mnenar ibland sa blir jag tokig, sa blir hon arg pa mig sa da vill hon inte leka med sin playdate, sa da har jag hennes kompis som kommit till oss sa vill inte caroline leka langre. sa da maste jag borja jobba med henne sa hon ska sluta grina och vara arg och borja leka. sa irriterande. Och det ar ju inte sa att dem har sakerna hander da och da, det ar ju ofta!

Annars var iaf helgen trevlig, jag hade huset for mig sjalv sa jag sov i christinas rum, kanns battre an att sova i kallaren. Sa i fredags akte jag till Norwalk med emma till svenska affaren sa vi kopte lite godis, skorpor,musli. alltid lika trevligt att aka dit. Sen pa kvallen traffade jag Loren som precis kommit hem fran Canada dar hon var i 2 manader! MKt trevligt sa det blev middag med henne sen hang hos mig med rebo ocksa. Lordagen akte vi till malet, sen sa akte jag och fixa mitt har, bort med utvaxten, sen pa kvallen blev det tacos med emma och tva nyfunna svenksa vanner Sarah och Britta, mkt trevligt och det blev aven bio, halloween! seriously skrackfilmer ar inget for mig, jag blundar typ mer an halva filmen anda. Sondag sa blev det outlet med Lina som nyss kom hem fran kalifornien, emma och sarah. Blev dock inga inkop, stolt. Middag pa applebees, tog nan ny ratt men inte gott! Sen blev det hang hemma hos mig ett tag med SATC filmen.

Nu langtar jag mest till fredag for da har jag mig en liten mini semster, skont ska det bli haha. Jag aker och halsar pa mattias i knoxville, tennessee. Ska faktiskt pa min forsta amerikanska fotbollsmatch sa det ser jag fram emot helt klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0